Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

Ε' ΚΑΙ ΣΤ' ΤΑΞΕΙΣ ΔΗΜ. ΣΧ. ΒΟΥΚΟΛΙΩΝ
ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΥΠΟΓΡΑΦΙΑΣ

Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
Αποσπάσματα απ’ τα “Σκέφτομαι και γράφω” των παιδιών των δύο τελευταίων τάξεων του Δημ. Σχ. Βουκολιών, που έγραψαν ύστερα από την επίσκεψή τους στο Μουσείο Τυπογραφίας του Γιάννη και της Ελένης Γαρεδάκη, διανθισμένα με σχετικές φωτογραφίες, φιλοξενούνται στον σημερινό Παιδότοπο. Εντυπωσιάστηκαν και τα συγκεκριμένα παιδιά (όπως όλα τα παιδιά που το επισκέπτονται) από αυτά που “βίωσαν” κατά την επίσκεψή τους, από την επαφή που είχαν με τον μαγικό κόσμο της τυπογραφίας. Οντως σπουδαίο και σαν “Σχολείο” το Μουσείο Τυπογραφίας που αποτελεί εξ’ αδιανεμήτου πλούτο του τόπου μας, για μικρούς και μεγάλους. Και, βέβαια, καλή δασκάλα, όπως “μαρτυρούν” τα παιδιά, η διευθύντριά του, η Ελια Κουμή. Να ‘ναι καλά ο Γιάννης και η Ελένη Γαρεδάκη που το ίδρυσαν.
Συγχαρητήρια και στα Πεμπτάκια και στα Εκτάκια του Δημ. Σχολ. Βουκολιών για τις εργασίες τους, όπως και στους δασκάλους των!
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
δάσκαλος
Σημείωση: Τα κείμενα των παιδιών είναι και στην ηλεκτρονική εφημερίδα του Σχολείου με τίτλο “Τα Ξεφτέρια Δημ. Σχ. Βουκολιών”. Κι αν αξίζουν τα παιδιά και οι δάσκαλοι συγχαρητήρια γι’ αυτήν!
[… ] Στο μουσείο μας περίμενε μία δημοσιογράφος η Κυρία Έλια Κουμή, και μας παρουσίασε τα διάφορα εκθέματα τυπογραφίας. Όλα αυτά ήταν της παλιάς εποχής, εκτός από ένα το οποίο ήταν αντίγραφο.
   Αυτό που μου έκανε μεγάλη εντύπωση, ήταν τα πολύ μικρά τυπογραφικά γράμματα που χρησιμοποιούσαν τότε για να φτιάξουν μια εφημερίδα.
   Στη συνέχεια  καθίσαμε στις θέσεις που μας είχαν ετοιμάσει και είδαμε πως φτιάχνονται οι εφημερίδες. Τότε εντυπωσιάστηκα!
Αργότερα ανεβήκαμε σε ένα αλλό χώρο. Και εκεί χωριστήκαμε σε ομάδες και αρχίσαμε να φτιάχνουμε την δικιά μας εφημερίδα. Αυτό μου άρεσε πολύ!
   Είμαι πολύ χαρούμενη που επισκεφτήκαμε αυτό το μουσείο. Ελπίζω να το επισκέπτονται πολλά άτομα για να μαθαίνουν νέα πράγματα όπως έμαθα και εγώ. Ήταν μια τέλεια εμπειρία και θα ήθελα πολύ να ξαναπάω.
                                                                       ΜΑΡΙΛΕΝΑ

[…] Με εντυπωσίασε πάρα πολύ ο τρόπος που εκτύπωναν στα παλιά χρόνια. Μακάρι να ήταν έτσι και σήμερα..
   Στο τέλος τυπώσαμε μία πρόσκληση και έπειτα μας έβαλε να φτιάξουμε μία παλιά εφημερίδα. Η ομάδα μου έφτιαξε ένα πρωτοσέλιδο με θέμα "Η επίθεση με τα bakerolls".
   Μου άρεσε πάρα πολύ που πήγαμε σε ένα τόσο ωραίο μουσείο, και σίγουρα θα ξαναπάω.
                                                                   ΦΙΛΙΠΠΟΣ

[…} Περισσότερο μου έκανε εντύπωση" ο δαιμόνας της τυπογραφίας" ένα άγαλμα που όπως καταλαβαίνουμε είναι ένας " Διάβολος"  που μας κάνει και γράφουμε λάθος τεις λαίξοις*. (αυτό είναι ένα παράδειγμα)  Εκεί τυπώσαμε ένα καρτελάκι που έγραφε "  ΚΑΙ ΤΥΠΩΣΑΝ ΑΥΤΟΙ ΚΑΛΑ  ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΑ" Μετά χωριστήκαμε σε τέσσερις ομάδες και φτιάξαμε δικές μας εφημερίδες.Ηταν πολύ διασκεδαστικό !
   Μου άρεσε πάρα πολύ το μουσείο  και θα ήθελα να ξαναπάω σε ένα τέτοιο χώρο!
                                                                                     ΕΙΡΗΝΗ.
[… ]  Όταν φτάσαμε ο εξωτερικός χώρος δεν μου άρεσε πάρα πολύ αλλά όταν μπήκαμε μέσα ήταν πολύ εντυπωσιακό.  Έκεί  είχε κάτι σκαλοπάτια που ήταν τοποθετημένα κάτι μαξιλαράκια. Καθίσαμε και μας είπαν κάποια πράγματα για το μουσείο.  Μετά περάσαμε στην αίθουσα που είχαν τα μηχανήματα. Μας έδειξαν πως τα χρησιμοποιούν και μετά τυπώσαμε κι εμείς μία πρόσκληση. Αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν ένα γλυπτό που ήταν ο δαίμονας των γραμμάτων. Μετά πήγαμε στην πάνω αίθουσα που καθίσαμε για να φάμε.Μετά ,χωριστήκαμε σε ομάδες και φτιάξαμε την δική μας εφημερίδα.
φτιάχνονται οι εφημερίδες και θα ήθελα να ξαναπάω στο μουσείο. […]
                                                                          ΙΩΑΝΝΑ

[…] Ενω μπαίναμε από την είσοδο είδα ένα πολύ παλιό μηχάνημα τυπογραφίας και πολλούς πίνακες από πάνω του. Το εσωτερίκο ήταν χωρισμένο σε τέσσερα δωμάτια. Στο πρώτο είχε θέσεις για να καθόμαστε, στο δεύτερο υπήρχαν πάρα πολλές μηχανές τυπογραφίας σε κάτι πέτρινες ήταν οι σφραγίδες για τύπωση. […]
                                                                    ΑΝΔΡΕΑΣ

[…] Εκεί ,όταν μπήκαμε, καθίσαμε σε κάτι μαξιλαράκια και η υπεύθυνη του Μουσείου  ,δημοσιογραφος κα Έλια Κουμή ,αφού μας συστήθηκε ,μας εξήγησε τι θα κάναμε.
   Στην αρχή είδαμε ένα μηχάνημα που του έβαζες μελάνι και έβγαιναν τα γράμματα, ενώ αργότερα μας άφησε και κάναμε κι εμείς  με το μελάνι μια  πρόσκληση και μας την έδωσε.
   Μετά πήγαμε στον πάνω όροφο και φάγαμε, αγοράσαμε πολλά πράγματα και αργότερα μας έβαλε η κυρία σε πέντε ομάδες. Συνεργαστήκαμε όλοι μαζί και εγώ και οι ομάδες μου φτιάξαμε μία πολύ ωραία εφημερίδα. […]
                                                                                  ΝΕΚΤΑΡΙΑ

[… ]Από έξω δεν θυμάμαι πως ήταν αλλά από μέσα ήταν υπέροχα. Υπήρχαν πολλά μηχανήματα εκτύπωσης και μου έκανε εντύπωση που μόνο ένα ήταν αντίγραφο απο τα τόσα που βρισκόταν εκεί.
   Επίσης επάνω υπήρχε μία καντίνα και ένα κυλικείο οπού εκεί φάγαμε και στην συνέχεια δημιουργήσαμε μία δική μας εφημερίδα.  Είμαι πολύ χαρούμενος και θα ήθελα να ξαναβρεθώ εκεί.
                                                                                  ΓΙΩΡΓΟΣ
​

Προχτές πήγαμε εκδρομή στο μουσείο τυπογραφίας εμείς και η έκτη τάξη. Το λεωφορείο μας οδήγησε ως εκεί.
   Όταν το πρωτοείδα ήταν μεγάλο. Από έξω έχει ένα  μικρό κήπο και ένα μικρό διάδρομο. Μέσα εκεί είναι ένας μεγάλος χώρος για προβολές ταινιών από ψηλά .Εχει πολλά και διάφορα μεγάλα τυπογραφικά μηχανήματα. […]
​                                                                              ΓΙΑΝΝΗΣ

[…]Είχαμε και κάτι λεπτά ακόμα στην διάθεση μας για αυτό αποφασίσαμε να συνεχίσουμε την εφημερίδα που είχαμε ξεκινήσει νωρίτερα.
   Μου άρεσε πολύ η εκδρομή μας και θα ήθελα να ξαναπάμε.
​                                                                           ΚΑΤΕΡΙΝΑ
Στο μουσείο τυπογραφίας πήγαμε η Πέμπτη και η ¨Εκτη τάξη με το λεωφορείο. Ήταν όμορφα, το κτίριο έχει μια πόρτα εξωτερική από γυαλί και μια ταμπέλα που έγραφε  "Μουσείο Τυπογραφίας". Καθώς πρωτομπαίνουμε μέσα έχει μπεντενάκια και στο δίπλανο χώρο αυθεντικές μηχανές τυπογραφίας όπως και στον απέναντι χώρο. Μου έκανε μεγάλη εντύπωση ένα μηχάνημα που είχε πληκτρολόγιο, έγραφες και τύπωνε. Τα συναισθήματα μου ήταν ανάμείκτα καθώς φεύγαμε γιατί ένιωσα όμορφα που κάναμε την εκδρομή και λυπήθηκα που φευγάμε.
                                                                 ΓΙΩΡΓΟΣ Γ.

[…] Όλο το μουσείο ήταν γεμάτο μηχανήματα του 15ου  αιώνα-τότε που ζούσε ο Γουτεμβέργιος και ο Νταβίντσι που είχε φτιάξει διάφορες μηχανές- όμως εμείς είδαμε αντίγραφο της μηχανής του Γουτεμβέργιου.
   Το μήχανημα που μου έκανε εντύπωση ήταν ένα που το είδα εγώ μόνος μου, το μηχάνημα που έκοβε χαρτιά. Μετά ο καθένας τύπωσε ένα χαρτί που έγραφε: "τύπωσαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα."
                                                          ΚΩΣΤΑΣ
[…] Μου άρεσαν όλα, αλλά πιο πολύ το μηχάνημα που τυπώσαμε και εμείς. Παίρναμε ένα χαρτί και το τυπώναμε. Όταν φύγαμε ένιωθα πάρα πολύ ωραία και θα ήθελα να ξαναπάω.
                                                                       ΑΓΓΕΛΑ

Δείτε ολόκληρα τα κείμενα…