Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2013

ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ

ΣΤΟΝ ΑΠΟΗΧΟ της παρουσίασης της ποιητικής μου συλλογής “Οταν γίνεις ποίημα” που έγινε προχθές (Κυριακή 13 Οκτωβρίου) στη φιλόξενη και ξετρουλιαχτή από κόσμο αίθουσα εκδηλώσεων της Κρητικής Εστίας Αθηνών τα σημερινά “πεταχτά” που γράφτηκαν χθες, μεσημέρι Δευτέρας, στην Αθήνα κυριολεκτικά στα… πεταχτά.
Δείτε περισσότερα... ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ
Γράφει ο Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
Φίλες και φίλοι, καλημέρα!
ΣΤΟΝ ΑΠΟΗΧΟ της παρουσίασης της ποιητικής μου συλλογής “Οταν γίνεις ποίημα” που έγινε προχθές (Κυριακή 13 Οκτωβρίου) στη φιλόξενη και ξετρουλιαχτή από κόσμο αίθουσα εκδηλώσεων της Κρητικής Εστίας Αθηνών τα σημερινά “πεταχτά” που γράφτηκαν χθες, μεσημέρι Δευτέρας, στην Αθήνα κυριολεκτικά στα… πεταχτά.
ΤΙΜΗ, ΤΙΜΗ μεγάλη και χαρά, χαρά απέραντη, για μένα η εκδήλωση αυτή που διοργάνωσε, έτσι όπως τη διοργάνωσε, η Ομοσπονδία Σωματείων Αποκορώνου σε συνεργασία με την Κρητική Εστία, το Κοινωφελές Ιδρυμα “Αγία Σοφία”, τον Σύνδεσμο Νιππιανών “Ο Τίμιος Σταυρός” και τις εκδόσεις “Πολιτιστική Εταιρεία Κρήτης – Πυξίδα της Πόλης”. Εκ βαθέων οι ευχαριστίες μου και διά της στήλης! Και για τη διοργάνωση και για τα που είπαν στους χαιρετισμούς των ο πρόεδρος της Παγκρητίου Ενώσεως Γιώργος Μαριδάκης (παρών και ο πρώην πρόεδρος Γιώργος Πρασιανάκης), ο αντιπρόεδρος του Ιδρύματος “Αγία Σοφία” Νίκος Παπαδάκης, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Νιππιανών Στρατής Βρουβάκης, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γιάννης Τερεζάκης και ο ομότιμος καθηγητής Πανεπιστημίου Βασίλης Τωμαδάκης.
ΕΚ ΒΑΘΕΩΝ όμως τα “ευχαριστώ” μου και σ’ αυτούς που σήκωσαν το βάρος της παρουσίασης. Στη σπουδαία και καταξιωμένη ποιήτρια Αγγελική Σιδηρά και τον μοναδικό στο είδος του, κριτικό τέχνης, καθηγητή Πανεπιστημίου Μάνο Στεφανίδη που προσέγγισαν “αγαπητικά” το “πόνημά” μου, τη λαμπερή Χανιώτισσα ηθοποιό Νεκταρία Γιαννουδάκη που ζωντάνεψε με την αισθαντική φωνή της τους στίχους μου και τον λίαν έμπειρο στη διεύθυνση και τέτοιας λογής διαδικασιών Χανιώτη δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Γιάννη Κριαράκη. Και βέβαια και σ’ όλους που άφησαν την άκρη τις όποιες ασχολίες και την ξεκούρασή τους κι ήρθαν για το χατίρι μου και για το χατίρι της ποίησης.
ΚΑΤΑΜΕΣΤΗ από κόσμο και με πολλούς όρθιους η αίθουσα. Συγχωριανοί μου, συμμαθητές μου στο Δημοτικό Σχολείο Νίππους και στο Γυμνάσιο Βάμου, συμφοιτητές μου στη Μαράσλειο Παιδαγωγική Ακαδημία, στη Μετεκπαίδευση και στην Πάντειο, συνάδελφοί μου στη Δασκαλοσύνη και στη Λογοτεχνία, συγγενείς και φίλοι, φίλοι των συγγενών και των φίλων, γνωστοί σ’ εμένα, αλλά και πολλοί, πάρα πολλοί, άγνωστοί μου προσωπικά. Σελίδες επί σελίδων θα μπορούσα να γεμίσω, αν έγραφα τα που πέρασαν απ’ το μυαλό μου για τον καθένα τους, βλέποντάς τους από ψηλά, απ’ το τραπέζι, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης. Και σίγουρα ένα ολόκληρο βιβλίο για τα που έλαβαν χώρα στην εκδήλωση, αν το άρχιζα…
ΠΟΛΛΟΙ, πάμπολλοι, (κάποιοι άγνωστοι σ’ εμένα προσωπικά) οι άνθρωποι των γραμμάτων, συγγραφείς και ποιητές που έδωσαν το “παρών” στην εκδήλωση. Μεταξύ αυτών, ο γενικός γραμματέας της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών Αυγερινός Ανδρέου, ο Κώστας Μάστρακας, ο Δημήτρης Κακαβελάκης, η Μαρία Μαρκαντωνάτου, ο Γιώργος Αριστηνός, η Μαίρη Γυφτάκη, ο Σήφης Πετράκης, η Ειρήνη Σπανουδάκη, η Στέλλα Αρκάδη, ο Νίκος Νικολόπουλος, ο Γιώργος Γιακουμινάκης, η Βίβιαν Γιαννούδη – Αυγερινού, η Πόπη Γαβριλάκη – Λαμπρινέα, η Μαρία Αντύπα… Μεταξύ αυτών (τι συγκινητικές παρουσίες!) η κορυφαία ποιήτρια Βικτωρία Θεοδώρου και ο 93 ετών δάσκαλός μου στη Μετεκπαίδευση Νίκος Πετρουλάκης.
ΠΟΛΛΑ λογάριαζα να γράψω ακόμα, αλλά πού χώρος! Ισα – ίσα ότι ετοιμάζομαι να πάω στην παρουσίαση του βιβλίου του Πολυχρόνη Κουτσάκη “Οταν ήταν ευτυχισμένος” στο Μέγαρο Μουσικής (έγινε χθες), εκτός από το ποίημα με το οποίο θα κλείσω, με βάζει. Σίγουρη θεωρώ την επιτυχία και της εκδήλωσης αυτής. Ο Πολυχρόνης παίζει Εθνική Ελλάδος, τόχω ξαναγράψει…
“Εγώ δεν είμαι τίποτα σπουδαίος ποιητής,/ δεν γράφω κι εύκολα όπως ίσως γράφουν άλλοι,/ πρέπει της σιωπής να λειτουργήσει ο πυκνωτής,/ να ’ρθει μια παράξενη να με τυλίξει ζάλη./ Τότε -και μόνο τότε- μετά φόβου ξεκινώ, να κάνω ποίημα το απόσταγμα της σκέψης,/ ντύνοντάς το, όπως μπορώ να μη μείνει γυμνό,/ μ’  όλες εκείνες που του πρέπουνε τις λέξεις”.
Το ποίημα του γράφοντος “Μετά φόβου” (Από την ποιητική συλλογή “Οταν γίνεις ποίημα”, εκδ. “Πολιτιστική Εταιρεία Κρήτης – Πυξίδα της Πόλης” Χανιά 2013).
ΧΑΙΡΕΤΩ ΣΑΣ ΚΙ ΑΓΑΠΩ ΣΑΣ!
(petaxta.blogspot.com)
(Χανιώτικα νέα, 15.10.2013)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου