Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Πέμπτη 12 Ιουλίου 2012

ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ



Φίλες και φίλοι, καλημέρα!

'ΔΙΔΕ ΠΡΟΣΟΧΗΝ πάντοτε και εις την μεγαλυτέραν ανοησίαν. Ο Νεύτων από την πτώσιν ενός σάπιου μήλου ανεκάλυψε τον παγκόσμιον νόμον · βλέπεις, λοιπόν, ότι εν σάπιον μήλον κατώρθωσεν ό,τι δεν κατορθώνουν όλα τα γερά μαζευμένα'. Από τη 'Χρυσή Διαθήκη' του Πολύβιου Δημητρακόπουλου.
ΑΣ ΑΜΠΕΛΟΦΙΛΟΣΟΦΗΣΩΜΕΝ και ολίγον! Ουριασμένο βρίσκω το κεφάλι μου απ? την πολλή ζέστη. Αν μου έλειπε και το Καλάμι, κακά τα χάλια μου.
ΤΟ ΚΑΛΑΜΙ ΜΑΣ, ο Σταυρός μας, η Χρυσή Ακτή μας, το Μαράθι μας, η Κυανή Ακτή μας, η Νέα Χώρα μας, η Αλμυρίδα μας, η Γεωργιούπολή μας, η Παλιόχωρά μας, τα Σφακιά μας, το Λουτρό μας, η Σούγια μας, η Αγία Μαρίνα μας, το Λαφονήσι μας, ο Πλατανιάς μας, ο Γλάρος μας, το Καλαμάκι μας, οι -μεγάλη η Χάρη τους!- Αγιοι Απόστολοί μας! Από παραλίες τα Χανιά, άλλο τίποτα! Ο καθένας μας και το... Καλάμι του.
'ΧΑΝΙΑ, ΤΟ διαμάντι της Κρήτης, δεν προσφέρεται για μια ρακή στο πόδι, αλλά για διακοπές δίχως τέλος!'. Το βρήκα στη σελίδα που έχει στο Βιβλίο των Προσώπων (φέισμπουκ) η φίλη Ειρήνη Καλαϊτζάκη. Δανεισμένο λέει από εβδομαδιαίο περιοδικό και τη δημοσιογράφο Κατερίνα Καλού. Δάνειο στο δάνειο!
ΠΑΝΩ ΣΕ ροδοπέταλα χορεύουν δροσοστάλες/ την ομορφιά σου τραγουδούν που δεν την έχουν άλλες! Καθαρά ερωτική φαίνεται η μαντινάδα που εδώ και αρκετές μέρες μου έχει στείλει ο Ηλίας ο Σταματάκης. Δεν βάζω, ωστόσο, το χέρι μου στο Ευαγγέλιο. Μπορεί να την έγραψε και για την πόλη των Χανίων. Γνωστός λάτρης της ομορφιάς της ο Ηλίας.
ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΤΩΝ Αγίων Ασωμάτων σήμερα κι όλοι οι δρόμοι του Αποκόρωνα οδηγούν στην καρδιά του τριγώνου που σχηματίζουν οι νοητές ευθείες που έχει κορυφές τον Βαφέ, το Νίππος και τις Βρύσες. Στο παλιό εκκλησάκι των Βαφιανών αλωνάρηδων που η ευσέβεια του Παναγιώτη Κωστάκη και της γυναίκας του της Μαίρης το έκαμε παναποκορωνιώτικο και όχι μόνο προσκύνημα.
ΑΥΞΑΝΕΣΘΕ ΚΑΙ πληθύνεσθε! Αυξήθηκε κατά ένα μέλος ο πληθυσμός της ΑΕΚ στη γειτονιά μου. Δεν πρόλαβε καλά - καλά να γεννηθεί η εγγονή του και ο γνωστός και μη εξαιρετέος φ(θ)ανατικός Αεκτζής γείτονάς μου της φόρεσε το κιτρινόμαυρο σκουφάκι με τον Δικέφαλο. Να σας ζήσει η Δήμητρα, Δημήτρη!
ΓΙΩΡΓΟ Π. Καραγεωργίου, νομικό - συγγραφέα, Χανιά: Συμφωνώ απόλυτα. Το βιβλίο σας 'Οδοιπορικό έμπονης αγάπης', που μόλις κυκλοφορήθηκε, παρά τον 'φαινομενικά' προσωπικό του χαρακτήρα, δεν είναι τέτοιο. Στρέφεται κι αγκαλιάζει, όπως και σεις υπογραμμίζετε, τους απανταχού της γης νέους ανθρώπους και φανερώνει το μέγα θαύμα της έμπονης - αυτοθυσιαστικής αγάπης σε σύζευξη με το άλλο απόλυτο μέγεθος (δίδυμο) που είναι η ελευθερία. Σας ευχαριστώ πολύ και γιατί μου το στείλατε και για την ιδιαίτερα θερμή αφιέρωση.
Ο ΜΕΓΑΣ Αλέξανδρος ακούγοντας σε μια δίκη την κατηγορία εναντίον κάποιου βούλωσε με το χέρι το ένα αφτί του. Οταν τον ρώτησαν γιατί το κάνει, απάντησε: 'Με αυτό το αφτί θ? ακούσω τον κατηγορούμενο'.

«Οχι, όχι. Δεν έχει/ αποτελειώσει η αποστολή./ Υπάρχουν ανοιχτοί λογαριασμοί/ με τον άχτιστο λόγο μου./ Το κόμμα ακόμα/ λαξεύει την τέλεια τελεία./ Ελιωσε ο παμπάλαιος ήλιος/ κι αμφίβολη πλια η ακτινοβολία του./ Ως τον απροσδιόριστο προορισμό/ απρόσιτη η απόσταση./ Επειτα τ? άγραφτα χαρτιά μου/ αποζητούν το τίμημα του ζην./ Εντέλει, ν? απαλλαγώ από τις αλυσίδες/ να παραδώσω γυμνό το πνεύμα μου/ άγιο».
Το ποίημα 'Παράδοση' του Γιώργου Ν. Κάρτερ.

ΧΑΙΡΕΤΩ ΣΑΣ ΚΙ ΑΓΑΠΩ ΣΑΣ!
(http://petaxta.blogspot.com)

Χανιώτικα νέα (12.07.2012)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου