Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Κυριακή 22 Ιουλίου 2012

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ



6ο ΚΑΙ 44ο ΔΗΜ. ΣΧ. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
Τα παιδία... γράφει

'Περιοδικό για τα παιδιά είναι γραφής χωράφι/ και τα παιδία παίζει εδά είναι παιδία γράφει/ Μολύβια κι άγραφα χαρτιά δεν κάθονται στο ράφι/ στα χέρια τα ’χουν τα παιδιά και τα παιδία γράφει'. Αυτά μεταξύ των άλλων γράφει ο και γνωστός ποιητής και ριμαδόρος Κωστής Λαγουδιανάκης, προλογίζοντας έμμετρα το περιοδικό του 6ου και 44ου Δημ. Σχ. Ηρακλείου με τίτλο 'Τα παιδία... γράφει', που κυκλοφορήθηκε με τη λήξη της φετινής σχολ. χρονιάς, όντας διευθυντής του πρώτου σχολείου. 'Μ’ αυτήν την προσπάθεια δώσαμε ένα βήμα έκφρασης ή διαφορετικά ένα μικρό βηματισμό για την εκφορά του πρώτου δημόσιου λόγου από τους μαθητές', υπογραμμίζει στον δικό του πρόλογο ο διευθυντής του άλλου σχολείου Πολυχρόνης Μαρκάκης. 'Σωπάστε όλοι εσείς να μιλήσουν τα παιδιά...'. Η φράση με την οποία κλείνουν το σημείωμά τους, που βρίσκεται στην τελευταία (46η) σελίδα του περιοδικού, οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων των δύο σχολείων.
Τι να πρωτοχωρέσει αλήθεια στον Παιδότοπο απ’ τις υπέροχες εργασίες των παιδιών, που καλύπτουν τις υπόλοιπες σελίδες αυτού του ιδιαίτερα επιμελημένου περιοδικού; Η σκέψη μου ενώ τις περιδιάβαζα.
Κατέληξα στην εργασία των παιδιών της Στ2 τάξης με τίτλο 'Οι ρίζες μου βρίσκονται στο χωριό μου'.
Και γιατί με συγκίνησε ιδιαίτερα αυτό το θέμα, το ομολογώ. Μα και κυρίως γιατί τα εκτάκια του δεύτερου τμήματος έγιναν μιμητές του Διευθυντή τους και εκφράστηκαν με μαντινάδες! Τα συγχαρητήρια μου, ωστόσο, δεν τα απευθύνω μόνο σ’ αυτά, αλλά σε όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά και των δύο σχολείων. Και βέβαια στους δασκάλους των και στους Συλλόγους των Γονέων. Οταν λειτουργεί και λειτουργείται σωστά το τρίγωνο Δάσκαλοι - Μαθητές - Γονείς, αν όχι τα πάντα, πολλά και εκπληκτικά πράγματα μπορούν να γίνουν στα σχολεία!
Β.Θ.Κ.

0I ΡΙΖΕΣ ΜΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ
Aυτή τη σχολική χρονιά η τάξη μας (ΣΤ2) στην 'Ευέλικτη Ζώνη', ασχολείται με το θέμα 'Οι ρίζες μου βρίσκονται στο χωριό μου'. Το θέμα αυτό μας το πρότεινε ο δάσκαλος μας κι εμείς το δεχτήκαμε με χαρά.
Πρόκειται για ένα πολύ ενδιαφέρον, πρωτότυπο και ευχάριστο θέμα, που μας φέρνει σε επαφή με τις ρίζες της ύπαρξης μας, με τις απαρχές της ζωής μας, μ’ αυτό που 'κουβαλάμε' μαζί μας ως προίκα και πάνω στο οποίο στηριζόμαστε για να οικοδομήσουμε το δικό μας μέλλον, όπως μας λέει και ο δάσκαλος μας. (...)
Πιστεύουμε ότι μαθαίνοντας για τα χωριά της καταγωγής μας, θα τα αγαπήσουμε περισσότερο, θα αισθανθούμε μεγαλύτερη νοσταλγία γι’ αυτά και θα γνωρίσουμε καλύτερα τους προγόνους μας, τους γονείς μας και πιθανότατα και τον εαυτό μας.
Παρακάτω θα αναφέρουμε καθένας το χωριό της καταγωγής του και μια μαντινάδα που 'βγάλαμε' γι’ αυτό.
Ολα τα άλλα έχουμε σκοπό να τα παρουσιάσουμε, εάν μας δοθεί η ευκαιρία και η δυνατότητα, στο τέλος της σχολικής χρονικής χρονιάς, που θα έχουμε ολοκληρώσει την έρευνά μας και την εργασία μας.

Οι ρίζες μου οι πατρικές είναι στην Κάτω Βιάννο
και η χαρά μου στσ’ ουρανούς βγαίνει και παραπάνω.
Ιωάννα Αγγονράκη -Κάτω Βιάννος Βιάννου

Ο Ψηλορείτης κι η Λοχριά για μένα είναι ένα
και δεν υπάρχει στο ντουνιά ίδιο χωριό κανένα.
Γιώργος Κ. Αρχοντόπονλος - Λοχριά Αμαρίου

Στον Αϊ-Βασίλη φτάνουνε οι ρίζες οι βαθιές μου
εκειά που συγκεντρώνονται οι λύπες κι οι χαρές μου.
Χριστόφορος Ν. Βαρδάκης - Άγιος Βασίλειος Βιάννου

Ο Μαγουλάς είναι χωριό σε πρόποδες χτισμένο
δυό βρύσες έχει μοναχά και είναι ονειρεμένο.
Στέφανος Δ. Βλάχος - Μαγουλάς Οροπεδίου Λασιθίου

Στον Χόνδρο εγεννήθηκα στα ξένα όμως μένω
μοιάζω με δέντρο που μικρό το ’χουν ξεριζωμένο.
Μαντώ Ν. Γιακουμάκη - Χόνδρος Βιάννου

Ξιδά το λέγανε παλιά, Λύττο το λένε τώρα
κι οι ομορφιές του ξακουστές σ’ ολόκληρη τη χώρα.
Μηνάς Στ. Γιακουμάκης - Λύττος Πεδιάδας

Η Σίλαμος είναι χωριό, χωριό παραδεισένιο
και χαίρομαι να το θωρώ και δεν το ’ποχορταίνω.
Μαριάννα Στ. Εκίζογλου - Σίλαμος Τεμένους

Στον Αϊ-Γιώργη η πανσέληνος γίνεται ξελογιάστρα
γιατί φωτίζει τα πανιά των μύλων που ’ναι άσπρα.
Ραφαέλα Γ. Κασαπάκη - Άγιος Γεώργιος Λασιθίου

Μια λέξη μόνο ακούεται πάνω απ’ τον Ψηλορείτη
Λαγούτα!! τ’ ομορφότερο χωριό πάνω στην Κρήτη.
Θανάσης Γ. Καστελλάκης - Λαγούτα Μονοφατσίου

Του Πάνορμου τσι ομορφιές ποτέ δε τις ξεχνάω
κι όλα τα καλοκαίρια μου εκεί θα τα περνάω.
Η θάλασσα από μπροστά το βρέχει, το στολίζει
κι ο στεριανός ο άνεμος το βράδυ, το δροσίζει.
Διονύσης Δ. Μαρκάκης - Πάνορμο Ρεθύμνης

Στον Πανασό ’ναι ’να νερό στου Φαρμάκια τη βρύση
κι απού ’χει φλόγα στην καρδιά να πα’ να πιει να σβήσει.
Ελίζα Γ. Μεσσαριτάκη - Πανασός Καινούργιου

Αντε ν’ αλλάξεις πέρασμα φεγγάρι μου απ’ τη Βιάννο
και δε μπορώ τσ’ αργατινές τον ύπνο μου να χάνω.
Ελένη I. Μιχελογιαννάκη - Άνω Βιάννος Βιάννου

Χανιώτικα νέα (22.07.2012)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου